Podczas weekendu w Australii szef zespołu Mercedes GP, Ross Brawn, poinformował, że jego ekipa stara się jak najszybciej wdrożyć rozwiązanie systemu wentylacyjnego, podobnego do systemu McLarena, uważając przy tym, że daje on „znaczącą” przewagę.
O innowacyjnym systemie kanałów wentylacyjnych McLarena zrobiło się głośno po pierwszym wyścigu sezonu, gdy FIA uznała rozwiązanie za legalne. Bob Bell z Renault posądził wtedy FIA o rozpoczynanie kolejnego, kosztownego wyścigu zbrojeń. Już wtedy Renault zapowiadało, że nie będzie kopiować systemu McLarena, a ostatnio we francuskich mediach ponownie pojawiły się plotki potwierdzające, że Renault nie zamierza wdrażać tego systemu.Zapytany w Australii o to czy jego zespół będzie wdrażał tzw. „system F-Duct”, Ross Brawn odparł: „Tak. On daje znaczącą przewagę.”
„Zazwyczaj walczymy z oporem i siłą dociskającą z tylnego skrzydła, a on pomaga w nagłej zmianie oporu. Nie jest łatwo zmusić ten system do prawidłowej pracy, jak można było to zobserwować po pierwszych próbach Saubera – nie przebiegły one gładko.”
„Pracujemy nad tym, ale ciężko przewidzieć, kiedy będziemy mieli coś zadowalającego w bolidzie, głównie z powodu braku testów. To spore wyzwanie. Pracujemy nad tym i będziemy mieli to tak szybko jak to będzie możliwe.”
Wielu obserwatorów spodziewa się sporych zmian w bolidach, jak zwykle, w pierwszym europejskim wyścigu sezonu, GP Hiszpanii, jednak Brawn nie był do końca przekonany, czy nowe rozwiązanie uda się przywieźć do Barcelony.
27.03.2010 13:55
0
Ja tylko czekam aż ten patent Virgin wykorzysta. Mówię wam pozamiatają ;)
27.03.2010 13:57
0
Nie sądzę, żeby u wszystkich to działało, ale zobaczymy
27.03.2010 13:58
0
1. skylinedrag oni maja nieco inne cele niz pracowac nad tuningiem osiagow.
27.03.2010 14:05
0
Gdyby nie działało to by nad tym się nie zastanawiali.
27.03.2010 14:09
0
Z tego co słyszałem to trzeba przeprojektować cały monocoque żeby to wdrożyć, ato pewnie zajmie trochę czasu a i tak nie będzie pewności, ze się sprawdzi w połączeniu z innymi elementami. Czyli można utopić mnóstwo kasy.
27.03.2010 15:11
0
Ciekaw jestem jak bardzo to wpynie na osiągi.
27.03.2010 16:45
0
Akurat Virgin ma najłatwiej z wdrożeniem tego systemu. Oni i tak będą przeprojektowywać monocoque. Nie wiem przypadkiem czy tao nagłe zmniejszenie pojemności zbiornika paliwa w Virgin nie ma związku z F-Duct.
27.03.2010 18:43
0
Ja już się pogubiłem ;) FIA przecież poprosiło , o niekorzystanie z w / w rozwiązania ? Więc ?! Coś mi się pomerdało ???
27.03.2010 19:27
0
8. zenobi29 FIA poprosila o nie korzystanie z kontrowersyjnego rozwiazania dyfuzora, skrzydlo i wentyalcje uznala za legalne
27.03.2010 20:46
0
Kolejna afera. Walka z toru przenosi się do sądu.
27.03.2010 23:54
0
Jak dla mnie to sytuacja wymaga systematyzacji . Albo zespoły mają wolną rękę w innowacjach ( i nawet byłbym za tym bo w ten sposób to wszystko może się rozwijać) albo stosować bardzo rygorystyczne podejście i ten kto zastosuje innowacje nie przewidziane regulaminem podlega dyskwalifikacji. Niech FIA się w końcu na coś zdecyduje. Poza tym w/g mnie zespoły mają teraz za mało czasu na testy przed sezonem. Może FIA powinna dać więcej swobody i pozwolić na rozwijanie i zmiany bolidu nawet w trakcie sezonu. Oczywiście również możliwość korzystania z tunelu.
28.03.2010 03:30
0
9. kempa007 - Dzięki . No to mi się pomerdało :-)
28.03.2010 07:58
0
Też tak uważam, 11.marioblondi. Dodam tylko, że w większości spraw dałbym wolną ręke inzynierom, ale pewne, fundamentalne rzekłbym, ograniczenia do regulaminu to bym w prowadził, te zapewniające bezpieczeństwo (dot np mocy silnika). Tak więc - wolność i swoboda w konstruowaniu większości rzeczy, ale tam gdzie ograniczenia są zapisane, to tego należy bezwzględnie przestrzegać.
11.02.2011 08:46
0
i jak tu Robert nie oglądać wyścigów, choćby dla samych tych życzeń!!
02.05.2012 14:06
0
;(((
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się